Store Gråbrødrestræde 1A, 4000, Roskilde, DK

Top

Eksperter indenfor markedsføring på Sociale Medier

Facebook brugere er online 46 minutter om dagen, vil du være synlig for dem?

Virksomheder benytter sig i stigende grad af de sociale medier som stærke kommunikative redskaber og markedsførings kanaler. Vi forstår godt hvorfor, det er nemlig en mere direkte vej til kunden og giver dokumenterede gode resultater, hvis man har styr på strategien bag.

q
q

Hvad kan vi gøre for dig?

Vi er hos Djoos eksperter i markedsføring på de sociale medier. De fleste virksomheder fokuserer deres indsats på facebook, da det typisk er der, man kan fange det største publikum, hvis du er interesseret i at annoncere eller være tilstede på andre sociale netværk som Instagram, Linkedin, Twitter og Pinterest kan vi også hjælpe der.

Der er utallige muligheder for at markedsføre sig på de sociale medier, nogle af de underområder vi er bedst til er:

pixel track & re-targeting

annoncestrategi

split testning

push vs. pull strategi

screening af dine SoMe profiler

Start her

Vi elsker data

Hos Djoos er vi vilde med strategi, analyse og testing og det er vi fordi at det giver os det gyldne overblik og giver os muligheden for at sætte ind, der hvor der er mest brug for det.

Ved hjælp af en split test finder vi frem til din optimale målgruppe samt hvilket indhold de finder interessant.

Split test: fra 3.500,-
q

Pixel track & retargeting

Alle der besøger din virksomheds sociale profiler og/eller webshop/website bliver ”tracket” og gemt. Vi kan trække en lang række data herfra, alt fra hvor længe de kigger på en post, til hvor de bevæger sig hen på en hjemmeside. Al den data kan vi bruge til at lave målrettede annoncer direkte til forbrugeren, via facebook og instagram. Når vi bruger den indsamlede data til at målrette annoncer til den enkelte forbruger, kaldes det retargeting.

 

Annoncestrategi

Når der tales om markedsføring taler vi ofte om strategien bag ved. Dette er ingen undtagelse når der tales om annoncering på sociale medier, faktisk er det en essentiel ting at have uanset hvor du vælger at annoncere.  

Ved at have en fast annoncestrategi sørger du for der er en rød tråd i dit content og du plejer dit brand/image. Den røde tråd i dit content ses på den måde du vælger at skrive til din målgruppe på og hvilke billeder du vælger at vise. Alt dette er med til at forme og pleje dit brand så det brænder sig fast i din målgruppes bevidsthed. Ofte ses der en tydelig sammenligning mellem et brands annoncer og dets post og opslag på facebook. Dette er grundlæggende en god ting, dog er det vigtigt at salgsannoncer aldrig forveksles med posts på Sociale Medier.  

 

Split testing

Hos Djoos er vi vilde med strategi og split test det er der en simpel årsag til: det virker! Ved hjælp af split test finder vi frem til din optimale målgruppe samt hvilket indhold de finder mest interessant. Al denne viden bruger vi til at forme og tilpasse jeres kommunikation online. Dette er med til at gøre at jeres følgere og potentielle kunder vil finde jeres posts mere relevant.

 

Push vs. pull strategi

Push strategi er når virksomheden forsøger at skubbe information ud til en potentiel kundegruppe. Et godt eksempel herpå er Coca Cola som i mange år, aggressivt har markedsført sig i læskedrik segmentet. Dette har de gjort med alt fra julekampagner til storstilede samarbejder med kendte musikere og sportsfolk. Push strategi er også når virksomheden ved hjælp af målrettede annoncer på sociale medier, forsøger at henvende sig til et publikum for at skabe et behov for et produkt eller en service. Med tiden er forbrugerne dog blevet klogere og mere kritiske overfor de informationer de får kastet i hovedet. Derfor ser vi en tendens til at man forsøger at få kunden til selv at opsøge produktet, frem for aggressivt at skubbe produktet ud til kunden.

 

Det fører os videre til Pull strategi, som er når en kunde selv aktivt opsøger informationen eller produktet, dette ses eksempelvis når Apple lancerer nye telefoner. Folk er så vilde efter produktet at de selv opsøger det og dermed er Apple i en stærk position hvor de ikke behøver at bruge tonsvis af ressourcer på reklamer.

 

Pull strategi er også når Fru Jensen søger på google efter en DAB radio, for her opsøger hun aktivt et produkt. Der vil kunden så blive sendt videre til den forhandler med den bedste SEO tekst eller største AdWords budget.

 

Screening af dine nuværende SoMe profiler

Alle vores nye kunder tilbyder vi en fuld screening af alle deres SoMe profiler, samt et opfølgningsmøde. På opfølgningsmødet gennemgår vi de punkter vi ser kan forbedres, vores screeninger stopper faktisk aldrig. Så længe vi har et samarbejde, fortsætter vi med regelmæssigt at tjekke jeres SoMe profiler for at sikre os at i er godt med.

Vil du have resultater på de sociale medier?
Tag første skridt herunder