Store Gråbrødrestræde 1A, 4000, Roskilde, DK

Top

Gør din webshop klar til Black Friday

Gør din webshop klar til Black Friday

Black Friday nærmer sig og er endelig ved at have en ligeså stor tilslutning online, som vi kender det fra de fysiske butikker. Dette betyder at du som online virksomhedsdrivende – skal være opmærksom på om din side kan bære al den ekstra trafik. Vi foreslår at man laver en selvstændig underside eller produktgruppe, hvor man kan adskille Black Friday tilbuddene fra resten af produktsortimentet.

Det er meget vigtigt til Black Friday at man som virksomhed differentierer sig ift. pris og budskab. Mange virksomheder formår ikke, at sætte priserne lavt nok til at skabe den ønskede interesse fra målgruppen, dette kan man komme til livs ved, at lave en dedikeret underside der kun indeholder tilbudsvarer fra Black Friday. På undersiden kan man så have en række produkter med over 50% rabat og sætte en begrænsning på antallet der kan købes i alt af hvert produkt. 

Når vi taler om budskab er der rig mulighed for at kombinere sin markedsføring og priskampagne med en god sag. Dette kan f.eks. være at man støtter Kræftens Bekæmpelse med 1,- for hvert salg, eller andet der er med til at give et forstærket budskab og giver god samvittighed til kunderne.

Noget af det vi kan se virker er, at oprette et event på facebook, som du så inviterer alle dine følgere til. Dine følgere typisk dine mest loyale kunder. Det er ofte også dem der selv deler dit indhold til eget netværk. Begivenheden kan du så bruge til, at markedsføre dine Black Friday tilbud. Det smarte ved at bruge en facebook begivenhed, på den her måde er, at facebook sender notifikationer ud til alle begivenhedens deltagere, hver gang du poster et produktbillede, et link eller en deadline.  

Når Black Friday er overstået, kunderne er glade og hylderne er tomme – kan vi begynde at se mod næste års Black Friday. Det smarte er at vi ikke behøver at oprette en ny begivenhed og starte helt forfra, men blot kan ændre navnet på den forrige begivenhed “Black Friday 2017 -> Black Friday 2018” på den måde beholder vi alle deltagerne fra sidste års begivenhed og har stadigvæk mulighed for at tilføje nye.

 

Vi anbefaler herudover at du:

  • Markedsfører intenst op til Black Friday – så dine kunder ved hvad du tilbyder, til hvilken pris og hvor de kan købe det.
  • Dobbelttjekker at din server kan følge med trafikken, så du ikke får nedbrud ligesom Elgiganten havde det sidste år til Black Friday.
  • Implementerer et kø system, så brugere der venter på at indlæse siden, kan se at de næsten er inde og ikke tror browseren er frosset og lukker ned.
  • Hav alt klar på forhånd, det er for sent at sidde i backenden og rette på dagen – hav sat alting op på forhånd, schedule dine posts på fb og dine marketing emails.
Share